fredag 12 augusti 2011

Fredag. Nu kör vi.

Idag börjar Sailet på allvar. Det känns som många så här långt valt att stanna hemma i tv-soffan men ikväll verkar det vara många ska ge hamnfesten en chans. I vårt restaurangområde vid Kungsbron laddar vi på med två band och en fantastisk tjej på scen. Först ut är vinnarna i Musik Direkts länsfinal - Vapenbröder kl. 16.00. Två timmar senare spelar begåvade Clara Rudelius och klockan 21.30 kliver Jolly Maith Craic upp på scenen för att bjuda på irländsk partymusik.
Full fart även idag alltså. Välkomna!

1 kommentar:

Tanya sa...

jättekul att sailet har kommit igång och självklart hoppas jag för er skull på bättre väder och mer folk..., dock undrar jag lite,.. hur tänkte ni när ni placerade scenen riktat rakt in mot vallgatan... ingen tanke på de boende där inte.. nu får vi sitta här kväll efter kväll och lyssna vare sig vi vill eller ej.. Andra år så har scenerna varit riktade ut mot vatten och därmed har boenden i området skonats lite i allafall... Ni kunde till exempel bytt plats på ert tält och scenen då hade musiken rört sig ut mot basen och havet, då hade ljudvolymen här på gatan blivit markant lägre... så av hela mitt hjärta önskar jag er en massa folk och fint väder... samtidigt som jag svär över faktum att inte kunna fly undan och behöva sitta med vakna ungar så länge som ni är det...