måndag 22 december 2008

5 frågor till Sofia Loell

Vad minns du från Soulfesten vi arrangerade i somras?
Hade tyvärr inte möjlighet att vara där så jag ser verkligen fram emot juldagen.

Om du var tvungen att lista fem av dina absoluta favoritlåtar.
Vilka fem hade du valt?
Detta är en lista i ständig förändring för mig, men för ögonblicket blir det nog dessa:
"Hallelujah" Leonard Cohen
"I cant make you love me", Bonnie Raitt
"Fields of gold" Sting
"Warwick avenue" med Duffy
Vad som helst med Joni Mitchell

Världens snyggaste skivomslag?
Även här velar jag nog lite från dag till dag, men jag älskar omslaget till cardigans skiva "long gone before daylight"! Stämningen där de sitter runt bordet med levande ljus och de varma färgerna - bara det får mig att vilja lyssna på skivan.

Om du kunde resa i tiden och fick besöka en konsert, en skivinspelning
eller någon annan musikalisk händelse. Vad skulle du besöka?
Vi har en dokumentär med Joni Mitchell hemma och jag hade älskat att sitta med i publiken på någon av hennes första livespelningar. Hon fnittrar så härligt när hon ramlar iväg i toner hon inte verkar vara förberedd på själv men som blir lysande! Det ger mig inspiration!

Om du fick ställa en fråga till dig själv,
vad skulle du fråga och vad skulle svaret vara?
Fråga: Finns det något du ångrar att du gjort eller inte gjort?
Svar: Ingenting!!! Allt jag upplevt och alla jag mött har tagit mig hit och framtiden är vidöppen!

Inga kommentarer: