fredag 19 december 2008

5 frågor till Robin Åkerman

Ok innan vi tar helg på allvar ställer vi Robin Åkerman mot väggen.

Vad minns du från Soulfesten vi arrangerade i somras?

Ingenting! Det är helt svart... :) Skämt åsido så var det en helt underbar kväll och en av de roligaste spelningarna jag har gjort. Stämningen som uppstod och bemötandet vi fick av publiken... Ojojoj! Vad ska man säga? Sommarens absolut bästa kväll!
Jag förknippar främst Soulfesten med början på något nytt i Karlskronas musik- och uteliv som jag hoppas kan bli en tradition, såväl sommar som vinter, många år framöver.

Om du var tvungen att lista fem av dina absoluta favoritlåtar.
Vilka fem hade du valt?
Återigen en omöjlig fråga att svara på... Var däremot och såg U2 3D nyligen och svävar fortfarande på moln efter denna upplevelse.
Listar därför mina 5 favoritlåtar med U2.
1. Where The Streets Have No Name
2. With Or Without You
3. Walk On
4. Miracle Drug
5. Running To Stand Still

Världens snyggaste skivomslag?
Bob Dylans målning som täcker omslaget på The Bands "Music From The Big Pink" får bli min vinnare.

Om du kunde resa i tiden och fick besöka en konsert, en skivinspelning eller någon annan musikalisk händelse. Vad skulle du besöka?
Jag skulle bege mig till Winterland Ballroom i San Francisco. Året är 1976 och The Band gör sin avskedskonsert som senare har kommit att kallas för "The Last Waltz". Detta fantastiska gig filmades av Martin Scorsese och släpptes 1978 som dokumentär. Inte nog med att man genom denna resa i tiden hade fått se The Band under sin absoluta storhetstid, man hade även fått se och höra Eric Clapton, Neil Diamond, Bob Dylan, Dr. John, Joni Mitchell, Van Morrison, Ringo Starr, Muddy Waters, Ronnie Wood och Neil Young mfl. sjunga och spela.

Om du fick ställa en fråga till dig själv,
vad skulle du fråga och vad skulle svaret vara?
Fråga:Hur känns det inför juldagen?
Svar: Allting känns väldigt bra och jag är oerhört glad över att det kommer så mycket folk! Slutsålt 3 veckor i förväg bådar för en galet bra fest. Vi började repa i helgen och det känns som att vi återigen kommer att göra den bästa spelningen någonsin med The Mystic Revelation Of Soul! Syns snart!

Inga kommentarer: